Contoh: Anda mahu membuka kedai telekomunikasi.
1. Ditempat banyak kedai telekomunikasi tidak menguntungkan kerana terpaksa bersaing dengn kedai telekomunikasi yg lain.Sebenarnya ditempat banyak kedai telekomunikasi pastinya akan menjadi lokasi yg sering dikunjungi pembeli kerana banyak pilihan dan lebih terkenali dari tempat yg hanya ada 1 kedai.
2. Sesetengah aksesori kurang permintaan dan susah nak jual, so rugi je jual benda2 macam ni. baik jngan ambil risiko jual. lebih baik jual benda yang senang nak jual je dah cukup cam topup dan telefon berjenama tertentu..sebenarnya pelanggan akan memilih kedai yang lengkap mempunyai pelbagai aksesori dan banyak pilihan. Seringkali pelanggan membeli barang lain sebagai tambahan kepada barang yang hendak dibeli hanya kerana tertarik sebaiksahaja terlihat setelah berkunjung ke kedai tersebut.
3. Kedai sebelah jual barang yg sama dengan aku, rugilah aku. baik aku lingkupkan kedai dia.Jangannn... Sebenarnya kalau anda bersatu dengan kedai sebelah lebih baik. maksudnya anda berkerjasama. sebagai contoh, anda memerlukan modal RM 5k untuk menambah barangan kedai anda. Tetapi cuba anda bayangkan sekiranya anda berpakat dengan kedai sebelah seorang keluarkan modal RM 5k, bermakna sudah ada RM10k. Membeli barang dengan nilai RM 10k dan kemudian dibahagikan sama rata pastinya akan dapat harga yang jauh lebih murah, ini dapat melipatgandakan keuntungan anda.
4.Tak perlulah promosi, kawasan ni kecil aja dan semua orag tau kedai saya.Salah tu.. sebenarnya dengan promosi, anda bukan sahaja memperkenalkan kedai anda, bahkan mengingatkan masyarakat setempat yang kedai anda masih wujud dan mungkin ada barang baru yang belum diketahui umum.
No comments:
Post a Comment